tirsdag 16. oktober 2012

En ny dag og nye muligheter

Jeg sitter godt plantet i sofaen med fyr i peisen og kjenner varmen trenge inn i kroppen.
Den gjør meg varm og god...det er ikke bare varmen fra peisen som varmer...en tekopp med ingefær og kanel...glir ned i systemet...tanker og følelser går gjennom kroppen...noen varmer og noen gjør meg kald.
Det er en ny dag og nye muligheter tenker jeg...og prøver å planlegge dagen min så godt jeg kan.
Den skal inneholde noe som varmer meg tenker jeg...noe som gjør meg glad!
Jeg har nok å gjøre når jeg ser rundt meg...men det er så utrolig kjedelig og utakknemlige gjøremål...nemlig husarbeide!
Jeg har dagene til min disposisjon om dagen...og det er opptil meg selv å avgjøre hva jeg skal bruke disse etterlengtede dagene til...jeg tenker at det jeg trenger er fred og ro...tid til ettertanke og fordøye det jeg går igjennom om dagen.

Mitt barnebarn som kan sette hele livet mitt positivt på hodet!!

Jeg gleder meg veldig til markedet i husflidslaget i slutten av oktober...og jeg kjenner det kribler i hele kroppen når jeg tenker på det.

Her er noe av det jeg holder på med om dagen...glass med heklede trekk til telys
Og når jeg produserer...jeg har så mange ideer som dukker opp i hodet...og må nå sortere litt.

Lavendelposer
Kjenner meg veldig priviligert som får denne muligheten som jeg har ønsket så lenge.
Jeg har ofte lett for å ta helt av...men har denne gangen klart og finne roen og gleden over det jeg får til...og jeg gjør jo dette for min egen del...beviser for meg selv at jeg kan hvis jeg vil...og det er godt å få en følelse av mestring for seg selv!
Her er det viktig å skille mellom det du faktisk gjør for deg selv og det du gjør som alle andre forventer at du skal gjøre.

Telysglass med hjerte

Du er ditt liv!! Og du har faktisk lov til å si det!!
Og hvis noen har vanskelig for å sjønne det...javel...det er ikke mitt problem!!

Ett norgesglasslokk holder orden på heklede glassbrikker :-)


Ønsker alle en fortsatt fin høstdag...lev i nuet og ta vare på deg selv! Klem fra Elin :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar