fredag 24. juni 2011

Hengekøye

Midtsommerfeiring er vel overstått med regn og torden. Ny dag og nye muligheter i dag og forhåpentligvis kan vi oppholde oss utendørs i dag. Huset er snart rent og lukter himmelsk av Lavendel. Jeg vet ikke lenger hva helgevask er, men av og til må man ta ett ekstra tak for trivselen. (når hybelkaninene biter oss i tåa er de modne for utskifning) Liker å ha det pent og ryddig rundt meg, og med mange familiemedlemmer som kommer og går til enhver tid (merk: koselig med familie rundt meg) så er det vanskelig å holde huset ryddig. Men når det er sagt, så skal det se ut som om det bor noen her. Hjemmekoselig heter det visst! Senere i dag skal jeg unne meg noen nye håndklær til badet. Og kjenner jeg meg rett så blir det nok også en Lavendelplante som jeg skal ha ute på terassen. De er nydelige i fargen, dufter godt og er beroligende. Nå skal jeg henge ut dyner til lufting og unne meg en liten pause i hengekøya mi med en god bok. Leser pocketserien "Hannah" som man kan drømme seg litt bort fra hverdagen med. Man skal la seg drømme bort litt av og til. Det er bare sunt og godt for sjela, Men man må huske å komme tilbake til hverdagen og virkeligheten igjen! Skal plukke prestekraver (som er en nydelig villmarksblomst, som jeg liker veldig godt) senere i dag, og zinkbalja står og venter på terassen. Bilde kommer senere. Ta vare på hverandre og de små øyeblikk som kommer på din vei.
Klem fra Elin
Steinene på bildet har jeg malt selv. Frisker opp på de fleste steder på terassen og i blomsterbed:-)

1 kommentar:

  1. Heisann og takk for hilsen!
    Tenkte jeg måtte svare deg med en gang.....putene er kjøpt hos House of Linnea....og de var billige!
    Men det blir jo alltid litt i porto fra Sverige!
    Ha en fin dag.....og nå må jeg kikke litt mere her hos deg :o)

    SvarSlett