torsdag 3. juli 2014

For en dag...

En ny dag er forbi...og jeg sitter og tenker...for en dag!
Dagen startet med en tur på obs med sønnen...og da ble det jo litt mere med hjem enn det som sto på handlelista...men bare ting vi trenger da!
Vel hjemme ble det is med jordbær og kaffe på terassen...endelig vær til å sitte ute i uten å måtte tulle seg inn i tepper...

 
Oppå isen ble det deilige coronabær fra Nes




Og mens jeg sitter der og planlegger en tur ut for å se om portene fremdeles trenger et strøk med beis...så nyter jeg isen i sola og fuglekvitter fra tretoppene....
Vel ute ved garasjeportene med beisspannet i ene hånda og kosten i den andre...så kan jeg høre meg selv sukke høyt!! Er det mulig?
I løpet av de siste dagene hadde regværet sprutet i bakken og opp på portene og lagt seg som et brunt teppe som lyste mot meg....jeg snudde først på hæla og tror je sa noe som ikke egner seg på trykk!!!!
Men tenkte at nå skulle høytrykkspyleren  prøves igjen...det kan da ikke være sååå vanskelig?
Som sagt så gjort...og jeg var ganske stolt av meg selv når portene igjen var rene...
Så endte da opp med og beise andre strøket på vinduer og sprosser...mens portene tørket...og mens jeg drev på med den siste sprossen så slengte jeg ifra meg kosten i bøtta og gøv på alt "rotet" rundt meg oppe på garasjen...alt jeg trodde jeg skulle få bruk for havnet i kaste,gi bort og selge kategorier...og sammen med sønnen min så fikk vi ordnet opp i masse "skrot" og morgendagen er satt av til resten...jeg må innrømme at det faktisk var litt godt å skulle kvitte seg med mye av dette som har stått lagret lenge...det blei rene dansegulvet der oppe!

Ei gammel hagegruppe gis bort 
Og en kullgrill skal selges
Og mye mere skal selges og gis bort...men nå er det på tide å finne senga...lade opp til en ny dag med nye muligheter...og det er godt å ha fått igjen litt energi igjen...håper den varer i mange dager til...

Mannen på veggen er fornøyd om dagen.....sol...sol...sol i hjertet


Klem fra Elin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar