onsdag 27. juli 2011

Symaskinen summer igjen

Er endelig igang ved symaskinen igjen. Har lenge hatt nydelige stoffer til pikekjoler liggende og begynte med stor iver. Mye har skjedd siden jeg fikk stoffene i hus, men nå er jeg igang igjen. Og det blir også noen små søte vesker av stoffrester som passer til kjolene.
Den første kjolen har mitt barnebarn fått, og første dagen hun hadde den på nektet hun å ta av både kjole og halsekjede til kvelds.
Jeg måtte jo ta symaskinen med på hytta, Den har vært fast innventar de siste gangene jeg har vært her på hytta. Ikke ofte den har vært i bruk, men hadde jeg ikke hatt den med, så er jeg sikker på at jeg ville hatt veldig lyst til å sy. ( Regner med at noen kjenner seg igjen her! ) Og har man stor bil så er det utrolig hva man får "smuglet" med hi-hi.
Jeg har hatt masse tid til å se på blogger her oppe, og har fått mange nye tips og ideer. Nå har jeg da også ett annet kjoleprosjekt på gang. Jeg hekler "kjole" til zaloflaska som ikke er mye pen å ha på kjøkkenbenken med sin glorete grønn og gulfarge. Kjolen blir hvit og bildet kommer så fort jeg er ferdig. Nå har jeg oppvaskkost og zaloflaske i en stor blikkboks. Fint det også, men nå skal oppvaskbørsten få ny plass i ett Norgesglass, med heklebord som står i stil med flaskekjolen.
Ellers så koser vi oss i fin natur her oppe. Sola lar vente på seg, men det er god temperatur og ingen unnskyldning for å sitte inne.

Min Logo på kjolene jeg syr.




Utsikt fra hytta. Kommer forhåpentlig bedre bilder senere hvis sola skulle finne på å vise seg frem her oppe.

Ei stor Kronfuru står like ved hytta. Den er helt unik der den strekker seg mot himmelen. Ha en fortsatt fin dag og ta vare på hverandre. Klem fra Elin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar