onsdag 4. april 2012

Påske og sol..livet er herlig!

Har laget en liten krans med blomster på inngangsdøra mi
Her er påskeferien godt igang med masse kos inne og endelig i solveggen.
Har vært veldig kaldt å sitte ute, men idag tok vinden litt av og det ble deilig å være til!
Jeg har hatt påskeferie siden fredag efta og har sysslet litt med å lage påskeegg og plantet ut stemor og påskeliljer.
Jeg har hatt besøk av barnebarnet mitt Leah, som har hjulpet meg med dette!
En liten kanin har fått plass sammen med stemor og påskeliljer

Hun kommer nok hit til bestemor senere i påsken også...og da skal vi lage muffins og vafler som hun er så glad i. Og selvfølgelig kakao!
Her er alle velkommen

Har laget egen potteskjuler av hønsenetting


Gåsunger ble tatt inn i god tid før påske og de har allerede rukket å bli gule...men tenker at de kan få stå en stund til...de står fint der de står med flotte hjemmelagde påskeegg som jeg har tatt vare på fra år til år...koselig å ta dem frem hver påske å minnes den koselige stunden jeg hadde med mine kreative barn.
Ett gikk i gulvet i år...men det var heldigvis ett av mine egne.
Har blitt veldig mange egg i årenes løp og enda er det flere som jeg ikke fikk plass til her. Og takk til min gode venn Inger Berit for den nydelige potteskjuleren jeg fikk kjøpt igjen av henne.





En liten kylling i egget lå, den banket og banket og banket på.
Her er så trangt jeg vil ut å gå, pep den å ynket seg der den lå.
Hakk-hakke hakk...egget det sprakk!
Og en liten kylling ut av det stakk.


Denne er så søt...den har min sønn laget på barneskolen, og den tar jeg frem år etter år.

Ønsker alle en god påske. Lev i nuet og nyt den flotte våren som spirer og gror!Ta godt vare på hverandre
Klem fra Elin :-)

1 kommentar:

  1. Hei Elin :)
    Så herlig innlegg, virkelig påskesteming her hos deg... Masse herlige detaljer, vakre blomster og skjønne påskeegg ღ Koselig også å få besøk av barnebarn ღ Kos deg masse videre og nyt herlige påskedager, stor klem fra Mette

    SvarSlett