torsdag 5. juli 2012

En fantastisk dag

I dag har jeg tatt meg fri fra alle hverdagslige ting og bekymringer og prøvd å bare kose meg. 
Min far fikk blodpropp og ble hasteoperert forrige tirsdag....og det har vært fare for at han kunne miste beinet...men nå ser det ut som om det går bra og vi er ved godt mot alle sammen og takker Gud for at det gikk så bra med ham. Dette har naturlig nok gått hardt innpå oss...og i verste fall kunne vi ha mistet ham!
Livet er sårbart og vi får til stadighet påminnelser om dette og hvor viktig det er å ta vare på hverandre...leve i nuet!
Her sitter min mor og yngste datter Lene Iselin ute i Haven på Skafferiet

Inne i vinterstua






I dag reiste vi ut på Skafferiet på Helgøye en tur

Her ble vi godt motatt av koselig betjening....hele atmosfæren er avslappet og trivelig.

Her får man kjøpt deilig drikke i form av bl.a saft og kaffe med deilig is eller kaker til.
Her bugner det også av masse klær og interiør som man bare mååå ta med hjem!


Jeg begrenset meg til å kjøpe "bare"en oppvaskbørste i gammel stil denne første gangen.
Det blir nok flere turer ut til Skafferiet. 

Men først står ferietur til Sverige med ei venninde og 2 av døtrene hennes og min yngste datter for tur til uka....og da blir det nok Loppis for resten av feriepengene!

Når været tillater det så sitter jeg mye ute...her mangler noe skikkelig å sitte på, men får jeg tak i europaller blir det snart god plass til alle!
I påvente av anskaffelse av paller så har jeg frisket opp slagbenken min inne med ett lyseblått vatteppe...er veldig glad i lyseblått for tiden.
Det er en frisk og ren farge som passer til det meste av det jeg har.
Ett deilig vatteppe er på plass i slagbenken min

Slagbenken blir mye brukt til måltider i løpet av dagen....en koselig plass for mange gode samteler rundt bordet!

Telysglass i lyseblått
Ellers går dagene hvor jeg prøver å ta vare på meg selv og mine....sliter fremdeles med rygg/nakke men er positiv og tar en dag om gangen.
Jeg tenker at jeg er heldig som får stå opp om morgenen og at jeg tross alt har det bra...jeg har veldig mye å være glad for om dagen.

Noen ledige stunder innimellom sitter jeg med litt hekling...og det er syltetøyglassene som får gjennomgå denne gangen...glass i alle str får heklede trekk.
Hekler i bomullsgarn og hamp...og de blir flere og flere...bilder kommer senere.

I mellomtiden får vi leve i nuet og ta vare på oss selv og hverandre.
Ha en fortsatt fin sommer.
Klem fra Elin :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar