søndag 4. september 2011

Høststemning i lekestua

Så er helga snart over og ute plasker det ned i skrivende stund.
Men hva gjør vel det når man kan kose seg inne.
Te-lys er tent og stemningen er til å ta og føle .
Helga har gått med til å ferdigstille lekestua, og mye er på plass.
Vi driver ennå med prosjekt kjøkkenbenk, (Ble litt mere arbeid enn jeg trodde, men så blir den fin også)
Lekestua har fått høststemning også, med lyslykt i taket og rutete røde gardiner i vinduet.
Nå skal jeg kose meg med en tekopp og barnebarnet mitt en liten stund før hun skal legge seg.
Hun har vært her hos oss siden i går.
Gardinene er sydd av rødt smårutete stoff og hengt opp på en stang fra Ikea som er beregnet til skuffer og skap. Den var opprinnelig i stål, men jeg har sprayet den med zinkspray og hengt på ringer som også er sprayet.

Over vinduet har jeg hengt en Lavendelvinge som jeg har sydd. Det gir en god lukt i lekestua

En liten trearmet lysestake i gull har også fått zinkspray og står i fin kontrast til alt det røde.

En rød lyslykt er hengt opp under taket og skaper en fin stemning i lekestua. Under har jeg hengt opp en vimpelrekke som jeg har sydd selv. Den passet fint på den hvite veggen med nyanser i rødt og rosa. Ett rødt teppe har fått plass på benken.

Den røde boksen er kjøpt på Gurimalla og står i stil med zink, ruter og prikker. 


Imens skal jeg planlegge hva jeg skal gjøre resten av kvelden. Blir nok litt tid foran symaskinen før jeg skal finne senga også.
Ønsker alle en fortsatt fin søndagskveld. Ta vare på hverandre. Klem fra Elin :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar