tirsdag 29. januar 2013

Vårfornemmelse og påskestemning

Dorullen har fått hekletrekk med hjerte på


Her går dagene fortere enn jeg får sukk for meg...og når man skal prøve å leve i nuet (her og nå) så er det lett å glemme tiden og glemme og stoppe opp!!
Det er rett og slett ikke noen oppskrift på det og leve i nuet...jeg prøver å stoppe opp akkurat her og nå...men før man rekker å tenke "her og nå" så er den tiden allerede borte.
Syns det er vemodig å tenke på at man ikke får tiden tilbake...men da må man ta vare på den tiden som er NÅ!

Det har blitt mildere ute og når solen stikker frem bak tåke og skylag så får jeg vår og påskefornemmelser...fuglene kvitrer mer enn vanlig...ja for hvis man stopper opp så får man med seg at naturen begynner å leve igjen...hvis jeg kan si det slik..
Det er alltid noe spesielt med våren. Alle årstider har sin sjarm, men våren er litt mere spesiell for min del syns jeg...for den hjelper også en kald og "ikke i form" kropp til å begynne å "tine" opp...og man stikker hodet ut av vinterhiet som for min del er soffan!

I dag er det tid for å begynne å gå med Tjukkasgjengen igjen....og jeg gleder meg veldig til å se alle sammen igjen...Har lenge tenkt på dem og jeg vet de er der hver dag kl 18....og de er alltid like blide og tar imot deg med en klem og takk for sist ......Vi er en gjeng som tar vare på hverandre...og det er godt å vite at det alltid er noen der hvis du trenger noen å snakke med....og gå tur sammen med! 
 
Har sluttet å tenke på alt jeg burde ha gjort og som alle andre syns jeg bør gjøre...den tiden er forlengst forbi...og det er sååå deilig å kunne bestemme selv hva som er best for meg!!!

Jeg strikker fremdeles...får visst ikke lagt fra meg pinnene ennå...men så lenge det er gøy og jeg koser meg med det så er det helt greit..."alt til sin tid"

Votter og sokker som jeg har strikket til barnebarnet mitt Leah
Vottene har fått søte sommerfugler på!

Det eneste som stopper meg i strikkingens verden er nok kroppen og den er ikke alltid med meg på det som jeg vil...men jeg må lytte til kroppen å ta de signalene som den gir meg , og da går det så mye bedre etter ei lita pause med meditasjon eller Qi gong.

Her har jeg begynt med ei Karilue...fargene blir rødt, lilla, hvit og svart!

Nå skal jeg forberede til middag og i dag står marinert kalkunfile på menyen...jeg er veldig glad i mat og elsker å smake på noe nytt og spennende. Verden byr på masse godt i matveien ....det er opp til meg å lage det jeg har lyst til å prøve!!!
Nå skal det sies at jeg er ikke glad i å lage mat...så noen tre eller femretters blir det ikke...men viktig å lage til en delikat tallerken og virkelig kose seg med maten her og nå!

En fortsatt fin dag ønskes dere alle.
Lev i nuet og ta vare på hverandre.

Klem fra Elin :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar