torsdag 19. juni 2014

Etter regn kommer sol...

I natt og deler av dagen i dag har det regnet...noen etterlengtede regndråper for alt som gror vil jeg tro.
Det renser også luften og muligens kropp og sjel....og en etterlengtet struktur i hverdagen er satt på planen i dag....kan jo allikevel ikke gjøre noe ute i hagen. Selvom jeg mest sannsynlig ikke hadde gått ut for å finne igjen noe i den gjenngrodde hagen uansett...
Men i dag så hadde jeg en god unnskyldning...hi-hi: regnvær....

Regndråper kan være dekorativt

Jeg prøver å finne roen og driver med min store lidenskap Interiør om dagen....Prinsesserom hos barnebarnet er snart ferdig...selvom det går smått så ser jeg målet nå...Leah har flyttet inn på rommet sitt allerede for hun orket da ikke å vente på at bestemor skulle gjøre seg ferdig med alt stæsjet.

Her titter Leah frem bak skapet på terassen sin


Mye har satt ting på vent i livet mitt den siste tiden, men jeg tenker positivt og prøver å få noe positivt ut av dagene, selvom kroppen ikke alltid vil det samme som hodet...og noen ganger kan det også være motsatt...tar dagene som de kommer og tenker at det ikke alltid kan bli slik man planlegger.

 

Med en god porsjon positivitet og energi i ryggsekken om morgenen så er det meste av dagen reddet.
Jeg har mye å glede meg over og det holder meg oppegående om dagen...jeg er full av ideer og bruker kreativiteten min til fulle...ikke alltid like strukturert og det flyter rundt meg til tider...men hva gjør vel det bare jeg koser meg...litt frustrerte blir kanskje familien på alt "rotet" mitt av og til når de kommer hjem til middag og kjøkkenbordet er fullt av stoff og maling...men de får bære over med meg til jeg får orden på hobbyrommet mitt tenker jeg...da kommer de til å se lite av meg oppe...ikke bra det heller.
Men litt alenetid trenger vi alle...godt å ha en egen plass hvor man kan trekke seg litt tilbake når hverdagen tar pusten fra en.

 

Det er lenge siden jeg blogget nå...og tar litt av...kunne skrevet en hel bok...men skal prøve å skrive litt hver dag istedet....følg gjerne med videre om du har lyst.

 

Ha en fortsatt fin dag og som jeg pleier å si: Lev i nuet og ta vare på de små øyeblikk i livet...

Og livet det er NÅ! :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar