mandag 30. juni 2014

Helga...

Denne helga har vært veldig "slitsom" men endte heldigvis veldig godt...det startet tidlig på lørdagsmorgen...ble vekt av at min yngste datter fikk tlf fra sin søster...hørte jo at det var et eller annet som ikke var så positivt...sto opp og fikk vite at lille Spira (katten til Leah, barnebarnet mitt) hadde blitt borte i løpet av natta...den planlagte turen til Tusenfryd ble ikke så veldig positiv som den burde...Leah var veldig lei seg...men de reiste nå ivegen alle sammen...Og de prøvde å kose seg...og godt å finne på noe som fikk tankene på litt koseligere ting....jeg og Daniel skulle være hos Suko som plutselig ble helt alene...Vi lette overalt i nærområdet og vi håpet jo at hun skulle dukke opp etterhvert...men sjansen for det så vi som veldig liten, da de hadde funnet kattehår "fra Spira" flere steder ute i hagen på morran...så konklusjonen var at reven måtte ha vært på ferde og sett sitt snitt til et bedre måltid..
Spira

Men man håper jo...og jeg syns jeg så og hørte henne flere ganger i løpet av dagen...men tenkte at det måtte være innbildning...hun var jo ikke inne...
Senere på kvelden etter mye kos med Suko, så fikk jeg en intuisjon om at jeg bare måtte se i kommodeskuffen i gangen...og der...jeg tror ikke mine egne øyne og måtte sette meg rett ned...der i den nederste skuffen satt lille Spira som om ingenting skulle ha skjedd...jeg fikk vel et lite sjokk tror jeg der jeg satt og så henne hoppe ut av skuffen og rett bort i matskåla! Og Suko ble helt paralysert...han satt bare å så rart på henne i over 5 min...
Ja så gleden ble stor for oss alle og spesielt Leah da jeg ringte dem på tur hjem fra Tusenfryd den kvelden...vegen har nok aldri vært lengre hjem enn denne kvelden.
Det endte altså godt...men kjente det på søndag at jeg var forferdelig sliten...sliten på en god måte...og gledet meg veldig over at Leah hadde fått tilbake den lille pusen sin igjen.


Dagen i dag har jeg brukt til å rydde litt her og der...det går i rykk og napp med denne ryddinga om dagen...men jeg kommer vel i mål en dag.
Trenger struktur og orden rundt meg, men det kan være vanskelig og komme igang...og hvor skal man gjøre av alt av ting og tang som man overhodet ikke klarer å kvitte seg med? "Jeg kan jo få bruk for det en dag"og "kjekt og ha" er en gjenganger her hos meg desverre...jeg kan ikke kaste noe...og da må det jo bli mye rot og kaos....noen har orden i kaoset sitt...men kan ikke akkurat si at jeg har det heller.
Men når det er noen som trenger noe...så kommer de til meg...jeg har jo alt!!!


I morgen skal jeg til Moelv og levere endel av det jeg kan kvitte meg med...ja det skal jeg!
Og kanskje finner jeg noe fint og flott som kan være kjekt å ha på ting og tøy...som jeg bare MÅ ha!

Klem fra meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar