søndag 22. juni 2014

Villmarksblomster...

kan være så vakre, og det er mange av dem i alle grøftekanter....vi fant mange av dem på Nes og på Helgøya i går.


Aller helst skulle vi ha plukket mer...men når de skal ha plass i bilen hjem sammen med helgehandelen fra Kiwi på Stavsjø, så begrenser det seg veldig.
Men det finnes mange vakre villmarksblomster her hjemme også.


Ellers så koste vi oss veldig på tur i går...picnik med vaffel og kakao sto også på programmet...det viste seg at jeg manglet melk til vaflene når røra skulle lages, men heldigvis hadde jeg litt kremfløte stående og resten av væska jeg trengte ble Biola med bringebær....for å si det selv så ble det noen aldeles nydelige søte og gode vafler....og de falt også i smak hos Leah og yngste dattera som også var med oss.
Sa selvfølgelig ingenting om ingrediensene i vaflene på forhånd...men når jeg alltid bruker den samme oppskrifta, så gikk ikke det uten en kommentar under måltidet...så måtte jo krype til korset og fortelle at jeg hadde "funnet" en ny oppskrift med Biola :-) Den godtok de uten flere kommentarer, og vi spiste opp alt sammen....Leah hadde ikke tid til å sitte rolig så lenge, da Mjøsa fristet mer....


Det er godt å se det spirer og gror rundt meg...hjemme på terassen har jeg mange solsikker i små potter som er klare for utplanting, tomat og salat har jeg også.
Drivhus er under planlegging og gleder meg veldig til å starte med oppbyggingen...det blir ikke noe fancy greier, men bra nok for meg.
Ting trenger ikke koste skjorta...med litt kreativitet og idemyldring så finnes det mange løsninger.
Nå er jeg så heldig å ha litt kreativitet selv og hodet bugner alltid av gode ideer. (synes jeg selv i alle fall)...Ikke alt er gjennomførbart, men vi møtes på midten...snekker`n og je.
Har fått noen gamle vinduer som jeg tenkte jeg skulle bruke til dette prosjektet, så gjenstår det og se om de duger.
Har også planer om å lage oss en uteplass i le for regn og vind i sommer/høst hvor vi kan slappe av og nyte utelivet i all slags vær...og her skal det også være utepeis og en liten kjøkkenkrok.
Så det mangler ikke på ideer og sommeraktiviteter...men livet skal også nytes, så det blir nok tid til litt ferie også....hvor kroppen kan samle ny energi mellom alle mine ideer og gjøremål.
Blomsterbeddene mine lever sitt eget liv akkurat nå...

Her er hostaen min...og alt det fine ugresset...et fuglebad har vi støpt selv på en stor stein

De har ikke blitt så godt stelt med den tiden jeg ikke har bodd her kan man si...ikke alle kan ha grønne fingre...men ingenting er værre enn at det ikke lar seg gjøre å få noe ut av dem igjen....staudene er et kapittel for seg selv der de trenger seg gjennom alt av ugras og skyter i været mot sola...ennå er de fleste grønne, men kan ane noen fine knopper og se fargen på blomstene de får....da overser jeg alt ugresset rundt...men ugress kan være så mangt det også...nesten en meter lange flotte rake stengler med en gul fin blomst på toppen...som kalles løvetann, kan også være flott! Og hvem har satt navnet ugress på alt det som ikke er blomster i bedet?
Det finnes sååå mange flotte grønne ugressplanter...ivertfall har jeg valgt å kalle dem flotte i år, der de står side om side med alle mine stauder...
Men til høsten skal de graves opp og ugressduk skal legges, og planter skal deles og flyttes.
Jeg ønsker meg en lettstelt hage hvor jeg ikke må tilbringe så mye tid med å luke men heller nyte...



Klem fra meg :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar