mandag 27. juni 2011

Thaimat og koselig besøk

Ny uke og nye muligheter. I helgen har vi hatt koselig besøk av min bror og hans forlovede fra Thailand. Hun laget deilig mat til oss fra sitt hjemsted på lørdagskvelden. Og tro meg jeg var veldig skeptisk når jeg så alle de ukjente ingrediensene, Men ble gledelig overrasket når maten sto på bordet og vi skulle smake. Det var himmelsk godt. Jeg var også med på kjøkkenet og lærte hvordan den ble tilberedt, så nå står Thaimat langt oppe på ønskelista av middagsforslag her for både liten og stor. Middagslista vår som består av 7 slag retter som går på omgang  kan det være grei med ett nytt innslag. Chili var en av ingrediensene. Den er veldig sterk og skal brukes med omhu. Grønnsaker besto av Cai Ro-Chinise Kale og Morning Glory. Hvitløkbåter, Bambusskudd, Edelgris og egg. Dette ble stekt i solsikkeolje og Østersaus med litt Porkkrydder. (kjøttbuljong) Nammi! Takk til Yui og Ole for koselig selskap og god mat!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar