fredag 22. juli 2011

Kontraster

Våkner opp til en gråværsdag og regnet pøser ned, og jeg tenker at ja da ble det slik i dag, og går på badet, ser meg i speilet og sier: Lille speil på veggen der......Ny dag og nye muligheter, Jeg er glad i deg! Det hjelper og dagen er reddet. Stor kontrast fra i går hvor dagen ble tilbrakt på terassen store deler av dagen med fotbad og interiørblader. En herlig kombinasjon. Jeg rakk også ett 30 år`slag hos min tantegutt og det ble nytt trekk på puffen! Dagen i dag skal tilbringes foran symaskinen. Elsker regnværsdager hvor jeg kan sette meg ned ved symaskinen uten å ha dårlig samvittighet for ikke å være ute! Men når det er sagt så har jeg ikke dårlig samvittighet om jeg sitter ved symaskinen en solskinnsdag heller. Hi-hi. Det viktigste er at jeg gjør noe positivt som gir meg energi. Nå er det helg og barnebarnet mitt skal være her hos oss store deler av helgen, og da må vi finne på noe spennende! Hun er en solskinnstråle som gir meg veldig mye! Det er herlig å være bestemor!
Førbilde av puffen. Som dere ser så trengte den virkelig en makeover . Denne fant jeg også på renovasjonen.

Her har puffen fått nytt trekk av ett gammelt hvitt laken. Hvite laken kan brukes til mye, så blir nok putetrekk av restene.

Har sydd på sløyfer i alle fire hjørnene etter forslag fra Lene Iselin. Ble veldig dekorativt om jeg får si det selv!

Pusen vår "Sinclair" koste seg også ute i finværet i går. En ekornunge måtte nesten bøte med livet. I det store grantreet ute i haven har en ekornfamilie slått seg til. Og det forklarer hvorfor pus har hatt tilholdsted under grana store deler av sommeren. For tre dager siden måtte en av ungene bøte med livet. Pus kom med restene som var igjen som en takknemlighetsgave til oss...jotakk!




Det blir veldig mørkt inne når det er gråvær ute, så jeg har tent på alt av telys og kubbelys inne i dag. Tørr ikke tenke på hvor mange lys jeg har brent opp. Men det er så koselig og energigivende med levende lys! Ønsker alle som titter innom en flott dag. Ta vare på hverandre! Klem fra Elin.

2 kommentarer:

  1. HEI ELIN! Så flott blogg du har:) Og et kjempe koselig hjem:) Lurer litt på om jeg har lyst til å blogge litt igjen og...egentlig gøy det:) HA en fin dag videre:) KLem fra Mari

    SvarSlett
  2. Hei Mari...og takk for det. Hadde tenkt lenge før jeg endelig fikk laget meg egen blogg...etter å ha sett mange andres blogger og all den kreativiteten der ute blandt damer, så måtte jeg bare jeg også. Og syns nå det er mye lettere å komme igang med alt jeg har lyst til å gjøre i heimen.Sett igang du også Mari!Ha en fortsatt fin sommer. Klem Fra Elin:-)

    SvarSlett